eTwinning

Bendravimas ir bendradarbiavimas e Twinning programos erdvėse

2020-02-04

Mūsų progimnazijos mokytojai, aktyviai dalyvaujantys eTwinning projektinėje veikloje, pasidalino savo gerąja patirtimi su kolegomis apie eTwinning naudojimą ugdymo proceso paįvairinimui, apie galimybę mokyti ir mokytis kitaip, globalesnio mokinių mąstymo link. Kodėl verta prisijungti prie eTwinning? Pirmiausia, tai nemokama prieiga, galimybė susirasti naujų draugų, būsimųjų projekto partnerių, galimybė kurti projektus ir dalyvauti juose. Kartu atsirandantis poreikis tobulinti užsienio kalbų žinias, nes tarptautiniai eTwinning projektai vykdomi viena iš ES kalbų, dažniausiai anglų, prancūzų ar vokiečių. Mokytojams tai kartu profesinio tobulėjimo galimybės – dirbant su eTwinning įrankiais. Tai naujų technologijų ir informacijos valdymo, asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis kompetencija. Tai leidžia mokytojams geriau pažinti mokinį per projektus, kurti saugią ir motyvuotą mokymosi aplinką.
Taip pat buvo pristatytas eTwinning ambasadorės Tauragės rajone Nomedos Vykertienės pranešimas skaidrėse ” Ugdymo proceso veiklų įtraukimas į e Twinning programos erdves”.
Mokytoja Rasa Raudonienė pakvietė kolegas registruotis eTwinning platformoje. Tai naujas iššūkis to dar nedariusiems kolegoms, bet mes, naudojantys šią platformą ir jau ne vienerius metus, pažadėjome visada ateiti jiems į pagalbą.

R. Raudonienė

Draugiškos rungtynės
2019-12-06

Gruodžio 5 d. trečiokai žaidė kvadratą su ketvirtokais. Tai etwininng projekto ,,Augu sveikas“ tęsinys. Laimėjo draugystė.

Mokytoja Rasa Dautarienė

Kalėdinio turnyro estafetės eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-12-06

Gruodžio antrosios pirmadienį žvaliai nusiteikę pirmokai ir antrokai susirinko sporto salėje. Vyko Kalėdinis turnyras. Vaikai linksmai pasimankštinę pradėjo žaisti. Bėgo greitąją estafetę, stengėsi greitai pernešti kamuolį, lindo pro lankus ir tunelį. Buvo smagu dalyvauti draugiškose varžybėlėse išbandant savo vikrumą. Atsisveikinant kiekviena klasė gavo skanių vaišių – kūčiukų.

Mokytoja L. Putinienė

Paskaita apie kibernetinę priklausomybę
2019-11-29

Lapkričio 26 d. Tauragės ,,Aušros“ progimnazijoje visuomenės sveikatos specialistė Deimantė Rimgailaitė 1-4 kl. moksleiviams skaitė paskaitą apie kibernetinę priklausomybę. Tai projekto ,,Augu sveikas“ tęsinys. Susitikimo tikslas buvo supažindinti, kad visi išmanieji įrenginiai bei internetas palengvino mūsų kasdienybę, bet ir sudarė puikias sąlygas įvairiems sveikatos sutrikimams atsirasti. Mokiniams buvo akcentuojama, kad bet kuris žaidimas ar iššūkis, kuris verčia rizikuoti savo sveikata ar gyvybe yra netinkamas. Buvo pabrėžiama, kad negalima pasitikėti žmonėmis iš internetinės erdvės, taip pat keldami nuotraukas ar filmuotą medžiagą, visada pagalvokite, ką norite pasakyti šiuo įrašu. Kibernetinėje erdvėje tyko daugybė pavojų, o savo atžalas galime apsaugoti tik kalbėdami su jais ir ieškodami būdų, kaip internetą pakeisti į aktyvesnę ir sveikesnę veiklą. Dėkojame visuomenės sveikatos specialistei Deimantei Rimgailaitei už naudingą paskaitą.

Mokytoja Rasa Dautarienė

 

Erasmus + projekto „ Aktyvus mokinys- aktyvus pilietis“ dalyvių viešnagė „Aušroje“
2019-11-01
Visą savaitę Tauragės „ Aušros“ progimnazijoje viešėjo Erasmus + projekto „ Aktiver Schüler –aktiver Bürger ( „ Aktyvus mokinys –aktyvus pilietis“)“ dalyviai iš Graikijos, Slovėnijos, Vokietijos bei Rumunijos bendrojo lavinimo mokyklų. Šis projektinis susitikimas Tauragėje – jau ketvirtas : pabuvota Kalamatoje ( Graikija), Štrosja vas ( Slovėnija) bei Linden mieste Vokietijoje. Ankstyvą sekmadienio popietę Vilniaus oro uoste iš Frankfurto bei Vienos nusileidę lėktuvai atskraidino į Vilnių Erasmus+ projekto dalyvius. Visi svečiai buvo apgyvendinti „Europa City Vilnius‟ viešbutyje. Atsikvėpę prie puodelio kavos leidosi į pažintinę kelionę po Vilniaus istorines ir mūsų šaliai labai svarbias vietas.
Pirmiausia projekto dalyviai aplankė Okupacijų ir laisvės kovų muziejų, įsikūrusį buvusiuose KGB rūmuose, kur penkiasdešimt metų buvo planuojami ir vykdomi sovietų nusikaltimai. Susikaupę svečiai apžiūrėjo buvusį KGB vidaus kalėjimą, mirties nuosprendžių vykdymo patalpą bei šiuolaikines ekspozicijas, supažindinančias su nepriklausomybės praradimu XX a. viduryje, sovietų valdžios represijomis, pasiaukojama ir atkaklia kova dėl nepriklausomybės atgavimo, giliai širdyje puoselėdami viltį, kad tokios tragedijos daugiau nepasikartų.
Svečiai aplankė Vilniaus arkikatedrą baziliką, Gedimino pilį, Lietuvos Didžiųjų kunigaikščių Gedimino bei Mindaugo paminklus, grožėjosi senamiesčio architektūra, lankėsi Lietuvos Respublikos Seime, susipažino su Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo istorija, 1991 metų sausio įvykiais ir lietuvių tautos begaliniu laisvės troškimu, aplankė tuo laikotarpiu statytas barikadas, lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, fotografavosi prie Prezidentūros, aplankė VU filologijos fakulteto M.K. Sarbievijaus kiemą, grožėjosi Pilies gatvele bei Aušros vartais.
Vėlų pirmadienio vakarą pasiekė Tauragę. Jaunųjų projekto dalyvių laukė juos priimančios šeimos, kurioms irgi buvo didelis iššūkis iškart praturtėti 2 ar net 3 vaikais, tačiau jos su šia užduotimi puikiai susidorojo, stengėsi kaip galima įdomiau užimti svečius – vieni vyko stebėti krepšinio varžybų Kauno sporto halėje, kiti išmėgino savo sportinius gebėjimus Taurų nuotykių parke ar lankė istorines Tauragės vietas.
Į antradienį vykusią konferenciją „Aktyvus mokinys-aktyvus pilietis. Aktyvūs piliečiai –atsakinga visuomenė“ pakvietėme Tauragės M. Mažvydo, „Šaltinio“ progimnazijų bei Jovarų pagrindinės mokyklos vokiškai kalbančių bendruomenių atstovus. Projekto dalyviai bei svečiai vokiečių kalba pristatė savo mokyklas bei juose vykdomas veiklas, kartu įsitraukdami į Vilniaus Goetės instituto projektą, skirtas vokiečių kalbos savaitei „Ö kaip vokiškai?“, buvo vaišinami tai progai skirtais saldumynais. Svečius linksmino „Aušros“ progimnazijos mokiniai, kurie padovanojo du pramoginius šokius, grojo įvairiais instrumentais. Muzikinius kūrinius atliko jau buvę progimnazijos mokiniai Perla ir Naglis. Po konferencijos pasilikę Erasmus + projekto nariai turėjo atlikti užduotį: teisingai sudėlioti Vokietijos žemėlapį, kurį sudaro net 16 taip vadinamų federacijų. Užduotį visiems pavyko atlikti gerai, įsivertino visi taip pat gerai.
Po pietų projekto dalyviai susitiko su Tauragės rajono meru D. Kaminsku, kuris maloniai atsakė į svečių klausimus. Aplankytas Tauragės krašto muziejus „Santaka“, susipažinta su Tauragės miesto lankytinomis vietomis.
Trečiadienį apsilankyta Kauno IX forte bei Vytauto Didžiojo karo muziejuje. Kūrybinių dirbtuvių metu diskutuota apie žmogiškąsias vertybes kaip sąžiningumas, patikimumas, pilietiškumas, pareigingumas bei šių vertybių ugdymą, apie sprendimų priėmimą, apie patriotiškumą, meilę tėvynei ir apie tai, ką reiškia būti laisviems ir t.t.
Jaunųjų projekto dalyvių vadovai irgi neliko be veiklos. Tuo metu, kada mokiniai dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėse, jų mokytojai gamino jiems lietuviškus šaltibarščius bei kepė bulvinius blynus. Jų pagamintų patiekalų kokybę bei skonį vertino mokiniai – ant stalo liko tik tuščios lėkštės.
Projekto dalyviai nekantriai laukė penktadienio susitikimo su „vilko vaikais“. Ši labai skaudi Vokietijai tema kitoms projekte dalyvaujančioms šalims, deja, buvo beveik nežinoma. Į susitikimą su mokiniais atvyko dvi Edelweiso draugijos narės Ela Matemaitienė ( Ela Karin Macik) bei Valerija Čepienė( Waltraut Mint). Susitikimas prasidėjo Vokietijoje sukurtu filmu apie „vilko vaikus“ bei jų likimus praėjus ne vienam dešimtmečiui. Po to viešnios papasakojo apie savo, 3 ir 5 metų mergaičių, netekusių tėvų bei praradusių artimuosius keliones ieškant kąsnio duonos iš Königsberg srities į Lietuvą, kur jų laukė ne mažesni išbandymai- nakvynės miške , šieno kupetoje ar šuns būdoje, ne visada pasiekiamas maistas ir smurtas jas trumpam priimančiose šeimose. Moterų išgyvenimai iki ašarų sujaudino projekto dalyvius, ir jie pažadėjo, parvykę į namus, papasakoti apie „vilko vaikus“ savo mokyklose bei savo šeimos nariams.
Projekto dalyvių laukė kelionė į Požerūnus, prie paminklo Tauragės konvencijai, aplankė sieną su buvusia Prūsija, Norkaičių amatų centre buvo supažindinti su šios bendruomenės veikla, mokėsi lieti žvakes, velti, klausėsi lietuviškų dainų, o svečiai iš Graikijos pradžiugino visus pakviesdami pašokti graikiškų šokių. Įteikti sertifikatai, padaryti bendri paskutiniai kadrai.
Paskutinis vakaras šeimose, mokytojams – atsisveikinimas su mokyklos bendruomene prie kavos puodelio. Ir noras visiems dar kartą susitikti.
Erasmus+ projektai – tai ne tik galimybė pagilinti savo užsienio kalbų žinias, mokytis užsienio kalba tarpusavio bendravimo bei bendradarbiavimo paslapčių, bet ir galimybė pažinti kitas šalis ne kaip turistui, o kaip laukiamam naujam šeimos nariui.

R. Bandzinienė, Erasmus+ projekto „ Aktyvus mokinys-aktyvus pilietis“ koordinatorė

Istorijos ir demokratijos pamokos Vilniuje
2019-10-24

Ankstyvą sekmadienio popietę Vilniaus oro uoste iš Frankfurto bei Vienos nusileidę lėktuvai atskraidino į Vilnių Erasmus+ projekto „AktiverSchüler – aktiverBürger“ projekto dalyvius iš Graikijos, Rumunijos, Slovėnijos bei Vokietijos mokyklų.
Visi svečiai buvo apgyvendinti „Europa City Vilnius‟ viešbutyje. Atsikvėpę prie puodelio kavos leidomės į pažintinę kelionę po Vilniaus istorines ir mūsų šaliai labai svarbias vietas.
Pirmiausia projekto dalyviai aplankė Okupacijų ir laisvės kovų muziejų, įsikūrusį buvusiuose KGB rūmuose, kur penkiasdešimt metų buvo planuojami ir vykdomi sovietų nusikaltimai. Susikaupę svečiai apžiūrėjo buvusį KGB vidaus kalėjimą, mirties nuosprendžių vykdymo patalpą bei šiuolaikines ekspozicijas, supažindinančias su nepriklausomybės praradimu XX a. viduryje, sovietų valdžios represijomis, pasiaukojama ir atkaklia kova dėl nepriklausomybės atgavimo, tikėdamiesi, kad tokios baisybės daugiau nepasikartos.
Svečiai aplankė Vilniaus arkikatedrą baziliką, Gedimino pilį, Lietuvos Didžiųjų kunigaikščių Gedimino bei Mindaugo paminklus, grožėjosi senamiesčio architektūra, ragavo lietuviškų patiekalų, tačiau nuovargis darė savo – vėlyvą vakarą grįžome į viešbutį poilsiui.
Pailsėję kitą rytą projekto dalyviai aplankė Lietuvos Respublikos Seimą, susipažino su Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo istorija, 1991 metų sausio įvykiais ir lietuvių tautos begaliniu laisvės troškimu, aplankė tuo laikotarpiu statytas barikadas, lankėsi Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje, fotografavosi prie Prezidentūros, aplankė VU filologijos fakulteto MK Sarbievijaus kiemą, paskui Pilies gatve patraukė link Aušros vartų.
Po to svečių laukė ilga kelionė autobusu į Tauragę, nauji namai bei svečius priimantys šeimininkai.

R. Bandzinienė vokiečių kalbos mokytoja

Kroso bėgimas eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-10-14

Pradinukai, dalyvaudami sveikatingumo projekte, kasmet išbando vis naujas veiklas. Šiemet išbandė kroso bėgimą. Krosas – tai bėgimas gamtiniu reljefu. Kai kam teko bėgti net lietui lyjant, tačiau įspūdžiai nepakartojami!

BeActive savaitės penktadienis eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-10-02

Rugsėjo 27 d. tęsėsi BeActive savaitės penktadienis – sportinių žaidimų stotelės. Mokyklos kiemelyje pradinių klasių mokytojos buvo paruošusios net penkias sportinių žaidimų stoteles. Mokiniai noriai ir linksmai leido laiką šiose stotelėse.

R. Dautarienė

BeActive savaitės trečiadienis – šokio diena eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-09-30

Trečiadienį mokiniai ilgosios pertraukos metu judėjo muzikos ritmu. Kaip ir daugelyje veiklų šią savaitę, patys aktyviausi – pradinukai!

Diena su paspirtukais eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-09-30

Rugsėjo 23 dieną pradinių klasių mokiniai į mokyklą atriedėjo paspirtukais, riedučiais, kiti atvažiavo dviračiais. Puikus rudeniškas oras leido smagiai pabūti gamtoje su klasės draugais, pasivažinėti dviračiais, riedučiais, paspirtukais.

Eslanda Mikavičienė

Aktyvi savaitė mokykloje eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-09-27

Rugsėjo 24 ir 26 dienomis aktyviausi gimnazijos mokiniai ilgosios pertraukos metu nesėdėjo ant suoliukų ir nežaidė mobiliaisiais telefonais. Jie rinkosi mokyklos kiemelyje. Ten mokiniai mokėsi judriai leisti savo laisvalaikį mokykloje. Fizinio ugdymo mokytoja Vida Šetkuvienė kiemelyje kartu su vaikais sportavo: darė mankštelę, bėgo aplink mokyklą, važinėjosi dviračiais.

Mokytoja L. Putinienė

Sporto diena eTwinning projektas ,,Augu sveikas“

2019-09-20

Rugsėjo 18 d. linksmi ir žvalūs pradinukai rinkosi į mokyklą. Jie žinojo, kad jų laukia daug įdomios veiklos. pasiskirstę į tris srautus mokinukai skubėjo pradėti veiklas. Sporto salėje vyko netradiciniai žaidimai su lankais, didžiuliu kamuoliu, kėgliais. Čia vaikai galėjo pabūti ,,varlėmis ir varnomis”. Ypač smagu buvo žaisti tradicinius lietuvių liaudies žaidimus. Barškėti per salę klumpėmis, pliauškinti botagu, pūsti birbynę, sukti vilkelį, gaudyti žuvį ir t.t. Paskutinė veikla – žaidimai su parašiutu, tarsi suvienijo visus, nes pratimus reikėjo atlikti drauge. Atsakydami į viktorinos klausimus mokiniai pasitikrino žinias apie sveiką mitybą. Sukūrė savo pietų arba pusryčių lėkštę. Po refleksijos laimingi vaikai išsiskirstė namo.

Mokytoja Rasa Raudonienė

Lietuvos „eTwinning“ ambasadorių ir mentorių susitikimas
2019-05-02

Šalies „e Twinning“ ambasadorių ir mentorių susitikimas-mokymai „Savęs pažinimas per emocinio intelekto prizmę ir efektyvaus ryšio su partneriais profesinėje srityje kūrimas“ vyko 2019 m. balandžio mėnesio paskutinėmis dienomis Trakų rajone, Anupriškėse. Mokymus vedė Lyderystės ekspertų grupės lektorė Nomeda Marazienė. Susitikimo dalyviai taip pat turėjo galimybę aptarti eTwinning problemas bei pasidžiaugti laimėjimais. Džiugu, kad Tauragės regionas pagal dalyvaujančių mokyklų skaičių eTwinning programose užima lyderio pozicijas respublikoje, tačiau dabar labai svarbu atkreipti dėmesį ir į vykdomų projektų kokybę.

R.Bandzinienė, vokiečių kalbos mokytoja

Projektinis susitikimas Vokietijoje – atvira istorijos ir pilietiškumo pamoka
2019-05-30
Tauragės „ Aušros“ progimnazijos, dalyvaujančios „Erasmus +“ programos KA2 bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projekte „ Aktyvus mokinys- aktyvus pilietis“, projektinė grupė neseniai sugrįžo iš susitikimo Vokietijoje, Linden miesto Anne Frank mokykloje, kurio tema: „ Žmogaus orumas neliečiamas“. Dar iki šio susitikimo turėjome atlikti daug namų darbų minėta tema – apklausa kolektyvuose, išsiaiškinant, kaip jaučiasi projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenių nariai ir ar nėra pažeidžiamos jų teisės. Ši tema pasirinkta neatsitiktinai, nes partnerinė mokykla Vokietijoje pavadinta Anne Frank – žydų mergaitės, gimusios Frankfurte prie Maino, Holokausto aukos, žuvusios Bergeno-Belzeno koncentracijos stovykloje, likus vos mėnesiui iki kalinių išlaisvinimo, vardu. Jos parašytą „ Anos Frank dienoraštis“, kuriame aprašomas koncentracijos stovykloje patirtas siaubas, po dukters mirties išleido gyvas išlikęs jos tėvas. Minėtos mokyklos bendruomenė stengiasi pateisinti jų mokyklai suteiktą Anne Frank vardą: mokyklos kieme auga jos vardo medis, koridoriuose ir kabinetuose – jos nuotraukos, daug dirbama su mokiniais, siekiant juose įskiepyti toleranciją, pasitikėjimą bei pagarbą kitoms tautoms. Projekto dalyviai ne tik intensyviai visą savaitę kartu dirbo su savo bendraamžiais iš Graikijos, Rumunijos, Slovėnijos bei Vokietijos, bet ir turėjo galimybę prisiliesti prie Vokietijos istorijos bei kultūros. Mokiniai išklausė paskaitą apie Vokietijos istoriją bei žymiausius šios šalies kultūros atstovus, o jau kitą dieną patys galėjo savo akimis pamatyti tai, kas buvo pasakojama: susipažino su Frankfurto prie Maino senamiesčiu, jo bažnyčiomis, autentiškai renovuotais pastatais, naujuoju senamiesčiu bei naujais dangoraižiais, aplankė namą, kuriame gimė J.V. Gėtė, Weimare, klaidžiojo didžiųjų Vokietijos klasikų J.V.Gėtės ir F. Šilerio literatūriniais keliais, grožėjosi didingomis pilimis plaukiant Reino upe. Funikulieriumi pakilo prie UNESCO paveldui priklausančio monumento „ Germanija“, skirto Vokietijos 1871 metų susivienijimui. Atvira istorijos bei pilietiškumo pamoka vyko didžiausioje 1937-1945 metais Vokietijoje veikusioje koncentracijos stovykloje Buchenvalde, nusinešusioje daugiau nei 50000 įvairių Europos tautų žmonių gyvybių. Projekto pabaigoje mokyklos teritorijoje pasodintas ginkmedis (Ginkgobiloba turi medžiagų, gerinančių atmintį) simbolizuoja tai, kad kiekvienas mūsų turime nepamiršti savo istorijos tamsiosios pusės ir dėti visas pastangas, kad tai daugiau nepasikartotų.

R. Bandzinienė, vokiečių kalbos mokytoja

 

Partneriai