Viešnagė Vokietijos širdyje – Berlyne

2016 06 15
Nuo šeštos klasės „Aušros“ pagrindinės mokyklos vokiečių kalbą besimokantys mokiniai dalyvauja VKIF organizuojamuose užsienio kalbų projektuose „Tavo žvilgsnis“ ir „Kalbų kengūra“.

Šiais mokslo metais tapau „ Kalbų kengūros“ lyderių laureatu ir kartu su 50 laimingųjų iš visos Lietuvos , vienintelis iš Tauragės buvau apdovanotas kelione į Berlyną.

Po 13 val. trukusios kelionės per Lenkiją, atvykome į Potsdamą, kur aplankėme Sansusi (vok. Schloss Sanssouci) − didžiausią pasaulio paveldo objektą Vokietijoje. Ten grožėjomės Sansusi rūmais bei esančiu maždaug 300 ha parku.

Po to vykome į patį Berlyną. Šiek tiek pailsėję viešbutyje nuvykome į Lietuvos ambasadą Berlyne, kur mus priėmė pats Ambasadorius Deividas Matulionis. Ambasadorius papasakojo apie Lietuvos ambasados veiklą Vokietijoje bei surengė mums puikią ekskursiją po Berlyną. Aplankę Brandenburgo vartus (vok. Brandenburger Tor) – architektūros paminklas, vienas iš Berlyno simbolių, buvę miesto vartai. Ilgus metus Brandenburgo vartai buvo Vokietijos padalinimo, o nuo 1989 m. – Vokietijos suvienijimo simbolis), Berlyno katedrą ( didžiausią protestantų bažnyčią Vokietijoje), Reichstagą (nuo 1999 m. jame vėl dirba Vokietijos parlamentas – Bundestagas (liet. federalinis susirinkimas), Berlyno sienos liekanas bei Aleksandro aikštėje esantį pasaulio laikrodį padėkojome Ambasadoriui D. Matulioniui už mums suteiktą galimybę prisiliesti prie Vokietijos istorijos.

Kitą dieną aplankėme aukščiausią Vokietijos statinį – 1969 metais Berlyno centre pastatytą 368 metrų televizijos bokštą, šiuo metu priklausantį prie 10 labiausiai lankomų objektų Vokietijoje.

Laisvalaikiu grožėjausi Berlynu – miestu, kupinu istorijos ženklų ir pėdsakų, jo alėjomis, parkais ir skverais, bei klausiausi autentiškos vokiečių kalbos, stengdamasis pagauti pokalbio mintį.

Man ši kelionė labai patiko, susipažinau su naujais draugais bei įgijau naujos patirties.
Labai dėkoju „ Aušros“ pagrindinei mokyklai, suteikusiai man galimybę mokytis vokiečių kalbos bei vokiečių kalbos mokytojai, skatinusiai mus dalyvauti įvairiuose vokiečių kalbos renginiuose bei projektuose.
Airidas Giedraitis,
buvęs „ Aušros“ pagrindinės mokyklos 8 b klasės mokinys, būsimasis „ Versmės“ gimnazijos pirmokas